مصاحبه دکتر حسین اکبری یزدی با ایسکانیوز

 | تاریخ ارسال: 1399/4/2 | 

چالش های مدیریت راهبردی در ورزش ایران با تاکید بر ورزش زنان

 
3

تعاریف جدید از مدیریت راهبردی توجه به محیط بیرونی را بسیار مهم تر از محیط درونی می دانند و مدیر و سازمانی را راهبردی تر می دانند که بتواند زودتر و بهتر از رقبا فرصت های موجود در محیط بیرونی را تشخیص دهد.

گروه دانشگاه ایسکانیوز: مدیریت راهبردی مفهومی آشنا و در عین حال غریب در ادبیات ورزش ایران است. از زمانی که با شروع به نگارش طرح جامع ورزش کشور، ادبیات مدیریت راهبردی به ورزش ایران وارد شد حدود ۲۰ سال می گذرد و در این مدت بسیاری از سازمان های ورزشی مبادرت به تدوین برنامه های راهبردی برای خود نموده اند، بالاخص از زمانی که وزارت ورزش و جوانان در اوائل دهه ۱۳۹۰، تخصیص بودجه به فدراسیون های ورزشی را منوط به ارائه برنامه های راهبردی توسط آنها نمود؛ تقریبا تمامی فدراسیون ها مبادرت به تدوین برنامه های راهبردی کردند. با این وجود سوال اساسی این است که چه عامل یا عواملی موجب می شود که کماکان اکثر فدراسیون های ورزشی غرق در روزمرگی و بدور از موفقیت های چشمگیر هستند؟ بدون شک ورزش زنان در کشور نیز از این قاعده مستثنی نیست و نمی توان پذیرفت که معدود موفقیت هایی که در زمینه ورزش زنان در کشور به دست آمده است، محصول یک برنامه راهبردی اصولی و جامع است.

 



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1739 بار   |   دفعات چاپ: 203 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر